zondag 26 oktober 2008

Er wordt weer gevlogen!

Even een korte tussentijdse update over de laatste gang van zaken, bestaande uit het eindelijk vliegen van m'n S35, resultaten bloedonderzoek en het afronden van het Archer-tijdperk (snik), wat me meer kostte dan alleen krokodillen-tranen.

S35
Hiep hiep hoera, na 5 pogingen is het zowaar gelukt! Het vliegen van m'n 4-uurs solo. Helaas afgelopen donderdag niet de hele dag de kist voor mij alleen, dus dat werd dan maar een heen en weertje naar Lake Havasu. Heerlijke vlucht, rustig weer, lekker genieten onderweg. Eenmaal daar staan er 4 golfkarretjes je langs de baan je op te wachten met allemaal de interessante tekst achterop 'Follow me'. Op Lake Havasu is het een soort van wedstrijd om de kisten binnen te halen zodat ze bij jouw maatschappijtje gaan tanken. Om al deze ellende te ontlopen besloot ik via taxiway A langs de baan te taxieën om weg te blijven van deze irritante karretjes. Werkte vrij aardig aangezien zij niet de taxibaan op mogen komen: "FOR AIRCRAFT ONLY!". Bij A5 ging ik eraf (waarna alle golfkarretjes al afgehaakt hadden, omdat het toen voor hen al duidelijk was dat ik naar het twee weken oude Havasu AIR Center ging.

Netjes werd ik begeleid door zo'n mannetje met wilde gebaren dat ik mocht parkeren onder een groot afdak voor de hoofdingang. Kist werd netjes bijgetankt, zodat ik er mooi even uit kon om eens rond te kijken daar. Direct kreeg ik vanalles aangeboden aan drinken, koekjes, rondleiding door het gebouw. Het is werkelijkwaar fantastisch daar, voelde me als God in Frankrijk. Compleet met conference room, computer ruimte, theatre center (ofwel huge thuis bioscoop) en toiletten die je verwacht in het Kurhaus. Bij vertrek nog een t-shirt cadeau gekregen, dat maakte m'n dag weer goed.





Waarom vliegen dan zo verslavend is, staat omschreven op het volgende bordje dat ik tegenkwam bij de ingang van Havasu Air Center.



Bloedonderzoek
De laatste resultaten heb ik gister in het ziekenhuis opgehaald. Helaas geen Valley Fever, maar inderdaad restanten van gif van een onbekende insectenbeet. Blijft nog steeds leuk voor het verhaal. De medicijnen die ik kreeg werkten als soort van paardenmiddel, direct de dag erna nergens meer last van, zwelling in rechterknie is ook weg, dus al met al: ik leef weer als de oude.

Einde Archer tijdperk
Helaas, helaas, gister m'n laatste vlucht gemaakt op de Piper Archer D38. Nu het tot het einde VFR (tot en met D46) en IFR ga ik vliegen op de Piper Arrow. Is zo goed als het zelfde als de Archer alleen heeft een intrekbaar landingsgestel en een verstelbare propeller. Vandaag dus weer de boeken in om dit vliegtuig van binnen en buiten te leren kennen voor wat betreft systemen, procedures, checklisten etc.

M'n laatste vlucht Archer heeft me meer dan alleen windeieren gelegd. Kost me nog een kratje bier voor m'n instructeur omdat ik op een meter na niet landde waar ik had moeten landen. Tja, zodra er bier op het spel staat wordt voor mij al snel de druk te hoog.

Tot laters!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Kanjer,

Allereerst, fijn dat je weer bent opgeknapt. Het heeft ons behoorlijk bezig gehouden. Lekker belangrijk he. Nu weer even tot de order van de dag. Je schrijft in je verslag over je Archer tijd en gebruikt daarin wat afkortingen maar dan wil ik ook wel weten wat dat betekent. Henk en Thea waren gisteren (zondag) hier. We hebben voor de zoveelste maal weer naar je DVD gekeken. Het was voor ons weer genieten. Lars wederom een mooi verhaal. Ook hiermee , ga zo door.

Groetjes Ons

Anoniem zei

Wow, was je bijna doodgeweest zonder dat ik er bij was of ook maar enigzins verantwoordelijk. Kortom, meer vakantie vieren en genieten, word je hard van!

Anoniem zei

'T is maar goed dat Jasper jullie kamer bijhoudt! Vergroot je overlevingskans in de US!!

Groeten

Anoniem zei

Hoi Lars,

leuk om over jouw belevenissen te lezen. De solo video showt in ieder geval dat je met vliegtuigen beter omgaat dan met anderen vervoersmiddelen. Let op de prioriteiten!

Veel succes nog in de States, we houden een plekje voor je vrij bij de grote club.

Groet,
Tjeerd