zondag 10 augustus 2008

US Madurodam en DUI

Viva Las Vegas
Ik denk dat bijna iedereen op z'n minst wel eens van Madurodam gehoord heeft en mogelijk al wel eens geweest is. Gezien het feit dat ons praktische vliegtraject al was uitgesteld (we beginnen nu allemaal morgen... als het goed is) konden we het eerste weekend mooi gebruik maken om eens de weide omgeving te gaan verkennen. Het Madurodam waar ik hier nu dus over spreek heet in de Amerikaanse volksmond Las Vegas. Madurodam zou er zeker niet voor onder doen, wil het niet zo zijn dat Las Vegas op ware grootte de wereld heeft nagebouwd. En dan bedoel ik een Eiffel-toren die op z'n minst de helft is van de ware Eiffel-toren, de grachten en gondels van Venetië en de uiteraard een achtbaan door hotel New York New York. Ja je leest het goed, een achtbaan. Maar goed ik loop op de zaken vooruit.

Omdat we met maar liefst 10 mannekes die kant op hobbelden (6 kwamen later wat met het totaal van 16 er zeker niet minder gezellig op maakte) toch maar een busje huren. Nou ja, een busje, in NL zou je deze al niet meer mogen rijden met je B-rijbewijs. Krap zitten was er niet bij. Zakken chips en 6 trays water zouden onze heenreis veraangenamen.

Hoe het in Vegas was, onbeschrijvelijk. Je moet het een keer gezien hebben zullen we maar zeggen. Zoals uit de Tempo Team reclame: het waren twee heeeeerlijke dagen. De foto's vertellen de rest.






DUI
Afgelopen week besloten we maar eens om Scottsdale onveilig te gaan maken. Scottsdale is dé studentenstad grenzend aan Phoenix, ongeveer 20 min rijden van Mesa. Wat ontzettend vervelend nu dat er nou net die avond een Wet Shirt contest gehouden wordt in de 'Dirty Dog', je zou er maar heen moeten. Naja, omdat mogelijk ook de andere helft van onze klas (iedereen 'under age', dus nog geen 21 jaar) deze weblog zou kunnen lezen, zal ik maar verder niet inhoudelijk uitweiden over de avond in de 'Dirty Dog'.

Ik vervolg m'n verhaal dan maar weer buiten de drempel. Om een uur of twee stonden we buiten, dan sluit zo'n beetje alles in Phoenix en omstreken. ... * CENSUUR * ... een Amerikaanse Chica (en voor één arm Volendams) ... * CENSUUR * ...

Eind goed al goed zou je zeggen, totdat ik om kwart voor drie 's nachts in de Wal Mart wordt gebeld... * CENSUUR * ... om een Police Officer even te woord te staan. De tranen sprongen al bijna in m'n onderbroek van het lachen, maar uiteraard geen probleem om met deze man een gesprek aan te knopen. Ik was die avond namelijk voor het eerst in m'n leven de 'designated driver' (BOB).

Goed, wat was er nu aan de hand: de eerder genoemde beste Amerikaanse meid is dus door deze wel zeer vriendelijke Police Officer van de weggehaald wegens Driving Under Influence (DUI). Aangezien het niet haar eerste keer was, is ze in de boeien geslagen en meegenomen naar het politiebureau. Ze moet voorkomen en dat wordt hoogstwaarschijnlijk voor haar 6 maanden lang stenen hakken in de woestijn in het comfortabele Tent City (voor meer informatie: http://www.cnn.com/US/9907/27/tough.sheriff/

... * CENSUUR * ... of ik de DUI van het bureau wilde halen om het broze leventje van de arme meid nog een beetje te redden. Graag, levert namelijk in ieder geval weer een mooi verhaal op. Voor het eerst in m'n leven een Prisoner Release Form mogen tekenen, hiep hoi. Toch maar bewaard, komt waarschijnlijk boven m'n bed te hangen.

ps. ... * CENSUUR * ...

Morgen vliegen
Als het goed is ga ik vanavond vernemen hoe laat ik morgen op het rooster sta om te vliegen. Ben nu hard bezig met het inlezen van de AOM. Ga dus nu weer snel verder.

Aarghh.. wat vervelend nou hier... ik wil naar huis!!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey broeder!!!
De foto's zeggen inderdaad voldoende, wauw!!! Wacht op je uitnoding... Wat vervelend voor je dat er jongens 'under age' zijn, had je met alle liefde meer gegund, haha... Kan nu eenmaal niet alles hebben in je leven. Soms zit het tenslotte mee, soms zit het tegen. Om de pijn wat te verzachten zou je kunnen overwegen, wanneer het vliegen niet zou lukken, om als taxichauffeur aan de slag te gaan voor je medestudenten en chica's. Ideetje: Chica's laten betalen in natura??? Hoewel ik ook niet anders verwacht hoop ik dat het vliegen even goed bevalt, haha. Heel veel succes morgen met je 1e vlucht en geniet ervan!!!! Ben trots op je!!!
Dikke kus....

Anoniem zei

Ha die Lars,
Wat heb jij toch een slecht leven. Om beroerd van te worden. Is de betreffende persoon genezen van de Amerikaanse chica's? Zo te lezen gaat het wel goed met je. Hopelijk gaat het vliegen gauw beginnen succes.
dikke kus
papa en mama

Anoniem zei

Aaaah mooie verhalen!
Je maakt op dit moment alweer meer mee dan ik! We moeten maar snel samen op pad gaan... Leuke verhaal!

Anoniem zei

He man! Ziet er goed uit!

Oh ja.. nu ben je niet meer under-age, maar ik herinner me nog levendig de tijd toen ik na elke landing je luier moest verschonen ;)

Wordt er nu eigenlijk al gevlogen? Je zou haast vergeten dat je precies daarom naar ginder achter gegaan bent...

Klein detail: Heb je op je KLS uniform echt NUL strepen. Das ook zielig.

Enfin: Geniet ervan!

Anoniem zei

Hai Lars!

Is het nou eindelijk gelukt? Of zijn het nog steeds vier wielen die je vervoeren? Ondanks alle 'rust'dagen verveel je je niet, zo te horen. En nog tijd om je blog bij te houden! Alle dropjes al op?

Groeten, Kinie
P.S. Jasper verveelt zich in Frankrijk

Anoniem zei

He Lars!!

Super leuk om je verhalen te lezen! :D
Maar eindelijk zeg..je eerste vlucht! hoop dat er nu wat meer tempo in gaat zitten voor je!
hev fun!
Kus,
Sylvie

Anoniem zei

Hey Lars,
dat zijn nog eens mooie verhalen man! Dat zorgt ervoor dat jullie zeunklas nu nog meer zin krijgt om ook die kant op te gaan!
Als volendammer zijnde was ik ook wel verrast om te lezen over dat avontuurtje met die volendamse amerikaanse chick haha. Nou zet em op met vliegen!
Gr. Natalee

Unknown zei

Hi troubleshooter,

Trad je even op als hulpverlener. Behalve het vliegen moeten jullie ook nog leren de juiste chica te selecteren. Je kan mij wel inhuren voor het selectieproces, waarschijnlijk krijg je ze dan van een andere leeftijd, maar in ieder geval niet als DUI. Waar ik al bang voor was, je eerste kennismaking met die smerissen is dus gelukt en pakte dit keer goed uit. Wees op je hoede, vooral in de lucht. Ga pas dan als je ready bent voor the take off.

Groeten ook van mijn meisje,

Anoniem zei

HJ! Wat een mooie verhalen uit het het Wilde Westen, Eva en ik hebben erg hard gelachen. Krijgen we ook slechte verhalen over jou te horen of moet ik dan die andere blogs lezen??

Geniet ervan!

Ronald

Anoniem zei

Hey Lars,

Goede verhalen!
Echt cool dat om daar die training te doen. Als ik toevallig nog een keer die kant op moet laat ik het je weten!
Je eerste paar vluchtjes zullen er wel opzitten nu, hoe zijn ze gegaan?

Groeten Mattijs

Chris Berends zei

Hee Knorrie,
Gaat lekker allemaal zie ik, zou toch graag de naam van desbetreffend persoon horen, er is namelijk geen beter vermaak dan ...

veel succes en zie je 2 september ( is een dag verplaatst)

Kusje Botkop